Μία ακόμα σημαντική μαρτυρία, επιστημονικώς τεκμηριωμένη [η
οποία αναφέρετε στο περιοδικό ‘’ Current Approaches and New Perspectives inAegean Iconography’’] έρχεται να ενισχύσει το σκεπτοπόνημά μου .....ότι η ευρύτερη
περιοχή του Μοχού και συγκεκριμένα η θέση Λυγαράς-Μουρί εκατοικείτω απο τα Μινωϊκά
χρόνια ....και το όνομα Μοχός είναι Μινωϊκό τοπωνύμιο καθ’ όσον φέρει την
κατάληξη –ος ,την οποία βρίσκουμε στα
περισσότερα Μινωϊκά κέντρα της Κρήτης ..[Δές εδώ] .
Current Approaches and New Perspectives in Aegean
Iconography
books.google.gr ›
books
· Fritz Blakolmer · 2020
ΣΕΛΙΔΑ 77
... Mochos, Crete (CMS II 3, no. 218) Fig. 11.
Sealing from Ayia Triada (CMS II 6, no. 1) Fig. 14. Xeste 3, Akrotiri, Thera,
upstairs wall painting (computer. 77 Narrative in Aegean Art.
Ο Σφαγιδόλιθος απο τον Μοχό με τις Μινωϊκές χορεύτριες
Η Αρχαιολόγος Κυρία Στέλλα Μανδαλάκη της ΚΓ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Ηρακλείου σε κάποιο άρθρο της [ στο περιοδικό Αρχαιολογία και Τέχνες 90 …στην σελίδα 18-19 ] σχετικά με τον χορό στην Μινωϊκή Κρήτη, αναφέρεται σε κάποιο σημαντικό εύρημα στην περιοχή Μοχού….
Λέει συγκεκριμένα ότι ….Ένας άλλος χορός που εκτελούνταν από γυναίκες απεικονίζεται σε σφραγίδα από το Μοχό Πεδιάδας, σε δύο σφραγίσματα από την Αγία Τριάδα και σε χάλκινο ειδώλιο από το Παλαίκαστρο. Οι χορεύτριες είχαν τα χέρια λυγισμένα στους γοφούς και λικνίζονταν με τεντωμένο κορμό, πραγματοποιώντας ίσως κατά διαστήματα στροφές γύρω από τον εαυτό τους. Φορούσαν τη χαρακτηριστική μινωϊκή εσθήτα και ένα στεφάνι στον λαιμό, το περιλαίμιο, που διακοσμούνταν με μακριές ταινίες, οι οποίες ανέμιζαν κατά την κίνηση…….
www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/07/90-3.pdf
ο Χ0ΡΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ. Δρ Στέλλα Μανδαλόκη. Αρχαιολόγος. Κ!” Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Ο χορός και η μουσική ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου